автомобильный блог Sparcoman

Главная

о блоге Sparcoman.ru

рекламодателям

Качественная Silvia s14 kouki

За один лишь подход к тюнингу американцы достойны уважения. Например Silvia для америке шел как   240sx SE — атмосферный мотор, очень средненькая комплектация. Однако вот:

sil-01.jpg

Машина полностью переделана. Замена внешности (морда и зад) от японской  Silvia s14 kouki, замена мотора на турбо sr20det, доработка этого мотора до 420 л.с. Плюс к этому внешность, салон, вид подкапотного пространства. Смотрите сами + в конце список доработок.

sil-02.jpg

Кстати, владелец ее продает за 20.000 долларов, в Америке. Эх, если бы не наша идиотская система растаможки.

sil-03.jpg

sil-05.jpg

sil-04.jpgsil-06.jpgsil-08.jpgsil-09.jpgsil-10.jpgsil-07.jpg

Engine & performance:
Year 98 S14 kouki SR20DET Blacktop motor (30k total on motor/tranny, 5k since rebuild on motor)
CP 86.5mm pistons
Garrett dual ball bearing GT30R .63A/R Turbocharger
P2M turbo blanket
Full Race equal length SS top mount exhaust manifold
Full Race 3” SS downpipe.
Tial 44mm wastegate w/ dump tube
Toda Camshafts IN/EX 264 duration / 10.2mm lift
Apexi 1.2mm metal head gasket
Tomei rocket arm stoppers
Peak Performance valve springs
Greddy Larger Oil Pan
Greddy Light weight pullies (alt, water, steering)
Greddy Oil Catch Tank
Bored 70mm throttle body
Spite Fire Power individual coil packs
NGK8 iridium plugs
Greddy VSPL intercooler kit with custom hot pipe
ARC blow off Valve
Odessey battery
Nismo motor mounts.
Nismo low temp thermostat
Nismo Side feed 740cc fuel injectors
Sard fuel pressure regulator
Garage Defend Carbon fiber cooling plate
Koyo 2 row aluminum radiator
Billion radiator silicon hose
Altma dual Electric fan
RS*R GT2 3” exhaust
Hallman manual boost controller
Oil filter relocation kit
Tomei spark plug cover

Electrics & Interior:
Apexi Power FC w/ commander
Defi 80mm link RPM gauge
Defi 52mm link boost gauge
Defi 60mm bf oil pressure gauge
Defi 60mm bf egt gauge
Defi control unit 2
Pioneer head unit dual screen / remote controller
Clarion Speakers
AUT designed carbon Kevlar bucket seats
ASpec super low Seat rails
Greddy shift knob
Momo steering wheel
Momo steering hub
NRD quick release
Autopower roll bar (rear seats removed but i still have them and they will fit)

Drivetrain:
Toda light weight flywheel 10lb
URAS urethane transmission mount
Nismo SS clutch line
Nismo Slave cylinder
ACT HD clutchC’s short shifter
Driveshaft shop 1 piece aluminum driveshaft
Kaaz 2 Way LSD
Greddy larger differential cover

Chassis & Suspension:
Nismo front upper strut bar
Nismo rear upper Strut bar
Nismo Front Power Brace bars
Kazama Hicas bar
Kazama tie rod ends
Kazama sub frame Spacers
Kazama Tension Rods
Kazama Rear upper control arms
Kazama Toe links
Buddy Club Racing Spec damper w/ pillow ball upper mounts (mono tube design)
ST Front & Rear Sway Bars w/ end links

Brake & Rollers:
Brembo Front 4 piston calipers (from Skyline R34)
Brembo drilled front rotors (332mm or 13 inch)
Z32 brake master cylinder
Stainless steel brake lines front & rear
Project Mu drilled & slotted rear rotors
Project Mu B-Force brake pads front & rear
Volk TE37 18×9.5 +12 offset front
Volk TE37 18×10.5 +15 offset rear
Toyo proxy t1-r 235/40/18 Front
Dunlop super race tires 265/35/18 Rear

Exterior:
M sports fiber glass vented hood
M sports 20mm wide vented fender front
M sports 50mm wide fender rear (molded)
M sports kouki front bumper
Ings D-spec sideskirts
Ings D-spec rear skirts
GP sports roof spoiler
GP sports front vented grill
OEM kouki wing
OEM kouki front end conversion with headlights, corner lights, radiator support.
OEM kouki rear end conversion with rear bumper & tail lights
BMW 5 series HID bulbs & ballasts
Painted titanium gray.

Метки:,

Понравилось? Поделись с друзьями!

Опубликовать в twitter.com Опубликовать в своем блоге livejournal.com

Понравилось? Поделись с друзьями!

Опубликовать в twitter.com Опубликовать в своем блоге livejournal.com

Не держи в себе, выскажись!

  1. [...] Качественная Silvia s14 kouki [...]

  2. [...] контраста посмотрите как эти же диски смотрятся на Nissan Silvia или даже на BMW M3 (92 кузов), не говоря уже о Lancer Evo X. [...]

 

Выставка SEMA 2011 (SEMASHOW 2011) подробный репортаж автомобильный блог sparcoman

Подпишись на RSS этого блогa

чтобы быстро получать обновления

Поиск по sparcoman.ru

Последние комментарии

  • Загрузка...